2013

Všechno začalo v roce 2013 ve Skandinávii

Příběh značky

Náš příběh - Michal Šopík, zakladatel a majitel

Moje mise, kterou jsem si nazval "baterie na teplo," začala v roce 2013. V té době čeští konstruktéři a stavitelé dřevostaveb uzavírali kontrakty ve Skandinávii na výstavbu pasivních domů. Jediným zdrojem tepla v těchto domech byla zvláštní kamenná kamna. Mastek byl pro mě tehdy záhadou. Věděl jsem jen, že se jedná o nejměkčí minerál na Mohsově stupnici tvrdosti. Jakmile jsem ale objevil tato fascinující akumulační krbová kamna, která dokáží po krátkém topení udržovat teplo po desítky hodin, okamžitě mě uchvátila. V tu chvíli jsem věděl, že chci tato kamna dodávat do všech nízkoenergetických a pasivních staveb jako inovativní zdroj a akumulátor tepla v jednom. Cesta však nebyla jednoduchá. Hledali jsme kamna, která by splňovala naše specifické požadavky na design a konstrukci, vycházející z našich zkušeností s výstavbou rezidenčních projektů. Narazili jsme na odmítnutí na všech frontách. Nakonec jsme se rozhodli pro vlastní vývoj. A uspěli jsme! Dnes můžeme jako jediný český výrobce nabízet produkt světových parametrů, inspirovaný skutečným životem a reálným užíváním.

Výzvy a vítězství

Po počátečním nadšení přišly tvrdé lekce podnikání. První výzvou bylo nalezení vhodných dodavatelů surovin. Evropa nás zklamala, a tak jsme se vydali až do Indie, kde jsme si otevřeli vlastní lom. Pak přišel rok 2020 a s ním pandemie Covid-19. Zájem o náš produkt byl obrovský, ale globální dodavatelské řetězce se zhroutily a logistika se stala téměř než možnou. Byli jsme svědky paradoxní situace: skvělé prodeje, ale prázdné sklady. Dodávky materiálu byly nejisté, trvaly měsíce, někdy i déle. Jedna z našich zásilek se na cestě zdržela dokonce tři čtvrtě roku. Naše přežití bylo možné jen díky trpělivosti a podpoře našich klientů, kteří v nás věřili. Díky vám všem! Covid a vyčerpání z dlouhého boje si vybraly svou daň. Došlo k neshodám uvnitř týmu, které vedly k odchodu klíčových lidí. Stál jsem před těžkou volbou: zachovat přátelství a pracovní vztahy, nebo zachránit WAFF (tehdy ještě Akustone). Bylo to jedno z nejtěžších rozhodnutí mého života.

Obnova a růst

Podařilo se nám to. WAFF je stále tady. Ano, přišel jsem o přítele, několik vztahů a nemalé finanční prostředky na restrukturalizaci firmy, ale žádný z našich klientů nezůstal bez kamen a všechny problémy jsme vyřešili. Bez podpory blízkých lidí a mé rodiny, zejména dcery Báry, která převzala vedení firmy, by WAFF dnes možná neexistoval. Když bylo nejhůř, slyšel jsem kolem sebe: „Proč to vzdáváš? Máte úžasný produkt s neuvěřitelnými vlastnostmi a klienti jsou nadšení. Pomůžeme ti. Pokud to nezvládneš ty, nikdo jiný to nezvládne.“ A víte co? Většina těchto lidí pro WAFF ani nepracovala. Pět let tvrdé práce a obětování mnoha lidí nelze jen tak zahodit. Tato podpora nám pomohla překonat temné období let 2020-2022. Zbavili jsme se problémů s reklamními bitvami, najali talentované lidi pro prodej a marketing a změnili značku se záměrem rozvíjet soběstačnost a nezávislost postavenou na energiích z obnovitelných zdrojů.

Výsledky a budoucnost

Výsledek? Rok 2023 nám přinesl slušný obrat a dokonce i zisk, který nám umožní investovat do dalších služeb a inovací.

Ps: Největší dar, který můžete od někoho dostat, je jeho čas. Kamna WAFF vám darují spoustu času, který byste jinak museli strávit přikládáním.

5 důvodů proč si zamilujte mastková kamna

Tipy a triky